În bătălia dintre conținutul video format scurt și format lung, doar unul poate câștiga… nu-i așa? Ei bine, nu tocmai. Crearea videoclipurilor pentru afacerea dvs. este o modalitate încercată și adevărată de a crește implicarea cu publicul dvs. De fapt, poate crește ratele de conversie, ratele de clic prin e-mail (CTR), asocierea mărcii și implicarea publicului. Dar întrebarea nu este dacă ar trebui să folosești fie un videoclip scurt, fie unul lung pentru marca ta. Acesta este modul în care ar trebui să le încorporați pe ambele în strategia dvs. de marketing video.
Conținut video de scurtă durată vs. de format lung: definiții
Diferența dintre videoclipurile scurte și cele lungi este simplă: videoclipurile scurte sunt scurte, iar videoclipurile lungi sunt lungi. Pentru a fi mai precis, videoclipurile scurte durează de obicei sub 10 minute, în timp ce videoclipurile lungi depășesc acest interval de 10 minute. Veți vedea o mulțime de videoclipuri scurte pe rețelele sociale (deși puteți utiliza acest format pe alte canale). Target, de exemplu, folosește acest format video pe Instagram pentru a-și face publicitate produselor.
De obicei, veți vedea videoclipuri mai lungi pe site-ul unei companii sau pe YouTube. Furnizorul de găzduire video și podcast, Wistia, folosește videoclipuri de lungă durată pentru a-și educa publicul cu privire la costul producției video.
O scurtă istorie a marketingului video
De la începutul anilor 2000, videoclipul a explodat ca metodă de construire a relațiilor cu publicul. În 2005, de exemplu, YouTube era doar un mic site de întâlniri video (da, site de întâlniri). Nu a fost principalul motor de căutare video și platforma social media care este acum. Nici nu am avut TikTok, IGTV, Reels sau majoritatea celorlalte platforme axate pe video. YouTube, totuși, este un exemplu perfect de ce este important să amesteci videoclipuri lungi și de dimensiuni mici. Până în 2022, videoclipurile YouTube de lungă durată au fost calea. Cât timp se uită oamenii la videoclipuri a fost (și încă este) o parte importantă a algoritmului său. Uită-te la videoclipurile cu evenimente de o oră pe care Apple le distribuie pe canalul său. Pentru a concura cu puteri scurte precum TikTok și Instagram, YouTube a lansat funcția Shorts care limitează durata videoclipului la 60 de secunde sau mai puțin.
Acum, creatorii YouTube și companiile deopotrivă beneficiază de partajarea unui amestec de conținut lung și scurt, totul pe o singură platformă. Gama largă de canale de marketing video înseamnă că strategia dvs. trebuie să fie flexibilă. Fiecare platformă – indiferent dacă este vorba despre YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn sau site-ul dvs. – are propriile sale bune practici pentru video. Alegerea de a crea fie videoclipuri scurte, fie videoclipuri lungi nu este cu adevărat o opțiune dacă doriți ca strategia de conținut să aibă succes în 2023 și după. Atât videoclipurile lungi, cât și cele scurte își au locul în planul tău de conținut. Continuați să citiți pentru a afla mai multe despre fiecare tip de conținut video și când ar trebui să le utilizați pentru afacerea dvs.
Canalele dvs. de marketing
În cele din urmă, locul în care doriți să vă distribuiți videoclipurile influențează foarte mult decizia de conținut video de formă scurtă față de conținut video de formă lungă. După cum am menționat anterior, vă puteți îndepărta de status quo atunci când vine vorba de ce tip de conținut aparține unui anumit canal de marketing, dar numai dacă funcționează. Unele platforme stabilesc limite pentru durata videoclipurilor tale. La momentul scrierii acestei postări pe blog, Instagram Reels poate dura doar 60 de secunde. TikTok-urile au o limită de 3 minute. Videoclipurile LinkedIn au o durată maximă de 10 minute. Pe aceste trei platforme, nu puteți posta conținut video de lungă durată (încă), indiferent cât de mult doriți. Dacă utilizați videoclipuri în reclamele dvs., sunteți, de asemenea, limitat de ceea ce oferă platforma.
Asigurați-vă că, atunci când vă gândiți la durata videoclipurilor dvs., căutați mai întâi platformele pe care doriți să le distribuiți. Ultimul lucru pe care vrei să-l faci este să investești într-un videoclip care nu funcționează acolo unde vrei să-l distribui.
“Just remember that you can test different video lengths until you find what works best –– the sweet spot. Pay attention to your video performance and adjust until you see success.”